Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-15, 21:41   #2955
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av gssn, her.

Hei alle sammen!

Nettopp meldt meg inn i forumet her og nettopp begynt på Eurodiet (første dag i dag!). Er spent og nervøs og alt mulig for dette her, håper det blir bra, men gruer meg litt til de kommende dagene. I dag har gått helt greit og det jeg har spist har smakt helt fint (frykta at det skulle smake høgg).

Håper dette forumet blir enda et motivasjonsobjekt.

Hei og velkommen
Det beste tipset jeg kan gi både i starten og under veis er å bruke krydder og grønnsaker for alt de er verdt.
Husk at ekte vanilje og kakao også går under krydder, for ikke å glemme kanel som i tillegg har positiv effekt på blodsukkerverdiene ;-)
Lykke til

Opprinnelig lagt inn av fruandersen, her.

God kveld, Jeg startet på ED forrige fredag, og er godt inne i ketosen. 5 kg lettere allerede (kjempefornøyd) og syns egentlig det går veldig greit. Lurte imidlertid på om noen har gode oppskrifter/forslag til å variere grønnsaksinntaket? Jeg har til nå stort sett spist omelett til frokost m/stekte grønnsaker, kokte grønnsaker og kyllingsuppe til lunsj samt stekte grønnsaker igjen til middag sammen med pai, pasta, suppe, pannekake til middag. Varierer krydderblandingene til hvert måltid, og har funnet ut at det å kryddre mye gjør at rettene smaker forskjellig. Skulle imidlertid gjerne variert grønnsakene litt mer. Forslag? Skal være i fase 1 i 30 dager, så det er noen dager igjen :-).

Hurra, velkommen og gratulere med flott resultat så langt
Grønnsaker ja, kan fort bli mye brokkoli og blomkål hos meg i tillegg til salat.
Men noe så enkelt som å steke hodekål i litt smør med peppermix og selerirot (i tynne strimler) har blitt en fornyet favoritt de siste dagene.
Ellers er grønnsakssuppe en gjennganger til rundstykkene, og da bruker jeg alt jeg har i skapet av grønnsaker på liste 1 + litt løk fra liste 2.
Aubergine er forøvrig en fantastisk grønnsak, minner litt om potet i konistens og smak, spesielt hvis en steker dem i skiver med litt oregano eller annet krydder - husk bare at de må "av-vannes". Søk på grillet aubergine så finner du gode oppskifter og tips til framgangsmåte.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat