Tråd: Easylife
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-09, 18:05   #39
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Jeg er enig i at man ikke skal anbefale pulverkurer, MEN det er litt forskjell på Easy Life og en pulverkur fra feks Nokia....
På Easy Life får man veiledning fra dag 1, om nytt spisemønster og nye matvaner, samt fordelingen av mat og ikke minst trening!! Det er kjempe viktig å trene, selv om man ikke trenger det for å klare å gå ned når man spiser lavkarbo! Her syntes jeg kanskje det er mer på sin plass med en diskusjon .
Man lærer å spise ala Lindberg. Altså lite raske karbohydrater og riktig fordeling til hvert måltid. Dette får man ikke ved en "vanlig" pulverkur...
Jeg syntes egentlig man skal være litt forsiktig med å kritisere at man ikke spiser "vanlig", for man gjør jo ikke det i starten ved feks Atkins heller....!!! Da er det faktisk ikke så mye å velge mellom når man skal ligge på så få karber som anbefales der.
At de velger å bruke pulver i starten på EasyLife er for at man komme i ketose. Og for at alle slags folk skal få det til, på en enkel måte! Mens man bruker pulver får man god informasjon om nytt spisemønster og vaner som gjør at man på sikt vet hva man skal spise når man går over til fast føde ( lavkarbo-kost) igjen.
Sånn jeg ser det spiller det ikke så stor rolle om du drikker en shake eller spiser "snevert" noen uker for å oppnå ketose, for så å introdusere flere "riktige" matvarer og allikevel holde seg under grensen .
Håper alle de som velger EasyLife kan slippe kritiske innlegg over valget sitt heretter, for til syvende og sist er det akkurat samme måte vi ønsker å spise på i fremtiden, vi velger bare litt forskjellig vei til målet ..

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat