Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-14, 14:05   #53
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva gir deg rett til å gjøre narr av andre? Andre må jo få sortere karbene sine slik de vil uten at du synes det er morsomt?

Det er kanskje ikke riktig å gjøre narr av andre, men å sette denne diskusjonen inn i rett perspektiv er helt ok synes jeg.
Hvis man er redd for hvilken påvirkning dette sukkeret har, synes jeg svaret til BenteR er meget beroligende. Jeg vet ikke om noen andre som er så fintfølende på mat som hun, men når ikke hun får blodsukkerstigning eller noen annen reaksjon tror jeg ikke sukkeret kan ha noen særlig negativ effekt hos så veldig mange.
At man gjerne så at teprodusentene hadde opplyst om det på pakken er jo greit. Her syndes det jo på mange felt, men forbrukerne har jo makt i noen tilfeller. Det viser jo kampen om palmeolje/vegetabilsk olje. Så hvis noen synes at teprodusentene bør opplyse om sukkeret, kan man jo starte en kampanje.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat