Vis enkelt innlegg
Gammel 27-06-13, 21:54   #11
Scorpion77
Juniormedlem
 
Scorpion77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Bergen
Alder: 46
Innlegg: 15
Scorpion77 er på en erverdig vei

Sv: Blodsukkermåling

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg, som mange andre diabetikere, regulerer blodsukkeret med kosten.
Om du kutter ut alt laget av korn (inklusive ris og mais), poteter og sukker
er du på rett vei.
Jeg spiser max 5 karbohydrater pr måltid. Når man begrenser karbohydratene, så må fettmengden økes fordi kroppen må jo ha en kilde til energi.
Det og øke fettmengden betyr ikke at jeg slurper i meg fett, men jeg bruker mye fet fisk, gode oljer som kokosolje, frø og fete meieriprodukter. Jeg unngår alle light-produkter fordi de har økt karbohydratmengde.
Det finnes lassevis av oppskrifter på god lavkarbomat her inne. Vil du investere i gode kokebøker, så anbefaler jeg dr.Hexebergs bøker, spesielt "Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter"

Takker for gode tips! Intressant! Jeg får prøve meg litt frem! Kanskje kjøpe noen bøker med gode lavkarbo oppskrifter. Prøvde meg litt på lavkarbo diett for et års tid siden pga overvekten, men tror jeg holdt ut med det kun en ukes tid... At jeg ikke holdt ut lenger gikk mye på det at jeg ikke hadde satt meg så mye inn i dietten og var usikker på hva jeg kunne spise. Spesielt til lunsj på jobb hvor jeg er vant med å spise brødskiver med pålegg. Foretrekker ofte det enkle. Er ikke så glad i matlaging og baking, dessverre. Men denne gangen så må jeg gjøre endring i kostholdet. Det vil bli en ny livsstil. Selv om jeg ikke er så veldig glad i matlaging, så kan jo det også endre seg!

Scorpion77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat