Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-13, 19:57   #22
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkermåling

Gubben min har en slik skrott som gir først høyt blodsukker, og så stuper det laaangt ned, selv om han ikke har diabetes.
For ham er det en klar forskjell på når han er borte og spiser høykarbomat i stedet for lavkarbomaten han får her i huset.
Han har testet blodsukkeret rett før mat, og så hvert kvarter de neste to timene for og finne ut hva som skjer. Hos ham kommer toppen ca 15 minutter etter mat, og så faller det kjapt den neste halvtimen.
Når blodsukkeret hans er lavt, så er det en dårlig idè og behandle det som mine følinger, for hans blodsukker oppfører seg da som en jo-jo.
For ham er det best og prøve og spise såpass jevnt en lavkarbodiett for og unngå de altfor store svingningene.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat