Tråd: Dr. Hexeberg
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-11, 13:07   #23
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dr. Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Hei
Jeg gikk før på Eurodiett, som i utgangspunktet er en pulverdiett (med oppfølging av lege), også innfører man matvarer i ulike faser før man går over til en fedondiett.
jeg startet i fase 3, uten produkter, og der var det ca 30-40 gram karbohydrater og lite fett (tipper rundt 1000 kalorier om dagen, men regnet ikke ut. fett fra avovado, noen nøtter og olje). Her spiste jeg 5 måltider om dagen, og gikk ned 20 kg (på noen år faktisk).
Så fikk jeg barn/ammet, og nå har jeg lagt om til Hexeberg. Jeg bare følger oppskriftene hennes som er supre. Får vel i meg ca 60 gram karber om dagen. Og endel fett fra smør, cf osv. Og jeg merker virkelig stor forskjell! Mett i lange perioder, og faktisk 3 måltider om dagen i snitt, siden jeg ikke er sulten. Men jeg har ingen grense egentlig, spsier når jeg er sulten jeg. Jeg har ikke mange kiloene jeg skal ned, kun 1.5 før jeg har normal BMI, og da har jeg gått ned 25 til sammen siden start på lavkarbo.
Men jaggu går jeg ned et halvt kilo i uka på dette!
Så jeg ønsker deg lykke til og kos deg! I oppskriftsboka til Hexeberg står det jo også en månedsmeny.
Jeg har aldri regnet ut karbohydrater og fett før, men hadde god hjelp fra diett.no for å få en aning i hva jeg lå på.

Gratulerer med flotte resultater!
Ja, kommer nok til å bruke den 4-ukers menyen. For meg er det viktig med variert mat, som de fleste, sikkert..
Er dóg litt usikker på om jeg kommer til å spise 5 måltider nå som jeg har sagt jeg skal gjøre fra starten av..
Får egentlig bare se det an om jeg blir sulten eller ikke.
Takk, lykke til videre med deg også!

  Svar med sitat