Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-11, 14:16   #22
LGT
Juniormedlem
 
LGT sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 42
LGT er på en erverdig vei

Sv: Migrene på lavkarbo/ketolyse ...

Har selv slitt med kraftig migrene, spesielt tok dette seg opp etter en nakkeslengskade. Gikk i noen år "bare" på anfallsmedisin, og begynte rett og slett å bli bekymret for min videre yrkeskarriere på grunn av de hyppige og sterke anfallene jeg hadde /varte gjerne i tre dager....helt utslitt og deppa etterpå...) Møtte heldigvis en klok lege som anbefalte meg betablokkere. Disse tar jeg hver dag, 3 ganger om dagen. Nesten aldri migrene!! Kanskje et anfall på to måneder, og disse er da også mye svakere, slik at jeg nå kan ta anfallsmedisin, sove litt og så er jeg bortimot bra igjen etterpå! Føler jeg har fått et nytt liv!! Det er selvsagt bivirkninger på betablokkene, noen negative og noen faktisk positive; De negative er at jeg blir mer kortpustet og føler jeg ikke alltid får nok oksygen under trening eller andre fysiske gjøremål, mer svimmel og kald på tærne. Den mest positive bieffekten er at jeg ikke får særlig hjertebank, skjelvende hender osv når jeg snakker i forsamlinger!! Veldig bra!
Ift. migrene og lavkarbo har jeg ennå ikke erfart store endringer. Har vært i ketose nå i 4 uker, og eneste forskjellen var at jeg hadde noe mer vondt i hodet den første uken.

__________________
Oppstart operasjon vekttap: 06.08.2015. Mål: Veie 63 kg ved utgangen av 2015



LGT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat