Tråd: After eight
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-11, 18:43   #31
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ja jeg tror det Jeg skal prøve å bruke tragant i kransekake når jeg skal lage det


Dette er jeg kjempenysgjerrig på! Det har liksom ikke falt meg inn at traganten kan beholde egenskapene sine ved oppvarming, men jeg har jo bare brukt det til sukkerpasta og sånt....

Så god ide å prøve det i kransekake, jeg har ofte savnet sånn seig tekstur som man får i kaker med mye sukker i. Har etterhvert gått opp for meg at tagatose kan funke til å etterlikne smaken til stekt sukker bedre også, siden man får til maillardreaksjoner, noe jeg har savnet ved bruk av sukrin.

Det er så mye kunnskapsrike og kreative folk på dette forumet, får stadig nye ideer til hvordan jeg kan bake bedre Kransekake er jo ordentlig snadder!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat