Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-14, 00:09   #37
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan få det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

jeg opplevde bare at venninna mi som var frisk, ble veldig syk, og hu var innlagt på sykehus i mange mnd, mistet alt håret blant annet

Nå har jeg levd ketogent i tre år og kommer til og måtte leve slik resten av livet. Jeg har masse hår, slik jeg alltid har hatt, selv om det står i boka at man kan miste hår. Uansett, man er ikke syk fordi om man mister hår. Rekner ikke med at veninna di ble innlagt i flere måneder fordi hun mistet hår.
Man kan få andre sykdommer selv om man lever ketogent. Det betyr ikke at det er et ketogent kosthold som er skylden i det.
Spiser man variert og sørger for og få dekket inn alle næringstoffer så er det absolutt ingen grunn til at man trenger mer karbohydrater enn man får på ketogen kost.
Når det er sagt, så er jeg klar over at noen mennesker har sykdommer/skader som f.eks. gjør at de ikke klarer og spalte fett om til næring. Dette er ikke vanlig i det hele tatt, og bør derfor ikke skremme folk fra og begrense karbohydrater.
For hva er egentlig forskjellen på lavkarbo og ketogen kost? jo rett og slett at mengden karbohydrater er enda mer begrenset.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat