Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-10, 19:41   #44
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Får du vondt i hodet av å stirre så intenst på nesetippen din?

Siden Mojo ga meg en (litt uforståelig) tilbakemelding på dette innlegget gjennom ryktesystemet, føler jeg at jeg bør kommentere litt mer.

Kjære deg. Du ba om dokumentasjon på at insulin er anabolt. Jeg postet et bilde av verdens beste kroppsbygger, en person som bør kunne antas å gjøre noe riktig ifm å bygge muskler. Han har ikke bygd massen sin på noen lavkarbodiett. Snarere tvert imot. Vedkommende spiser mye kh, mye protein, og relativt lite fett. Det er heller ikke uvanlig å bruke insulin som et "kosttilskudd" i de kretser. Så, med mindre noen kan vise til en person med tilsvarende masse som har bygd seg opp ved hjelp av en ketogen diett, vil jeg fortsatt hevde at insulin faktisk er anabolt, og spiller en relativt stor rolle ifm muskelbygging.

Det fins en hel del forskning som støtter dette, men å grave frem kilder føles som mer arbeid enn det er verdt, når beviset er så oppe i dagen som det er. Det er bare å google, for den som er interessert.

Hvorvidt Jay Cutler (idealet mitt, tydeligvis) ser sunn ut eller ikke er en helt annen diskusjon.

Sånn. Ferdig

  Svar med sitat