Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-13, 02:26   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og vedvarende hoste

Må tilstå at jeg ikke kjenner til noen som har hatt hoste som eneste symptom og at dette skyldes stoffskiftet, men stoffskiftet påvirker hver eneste celle i kroppen, så selvsagt kan man få problemer med bronkier og astma. Men vanligvis er altså ikke hoste alene et tegn på lavt stoffskifte.
Har du blodprøver innenfor referanseområdet, så er jeg styggelig redd for at en endokrinolog (som er den spesialisten fastlegen sender stoffskiftesyke til) ikke vil medisinere.
Det finnes privatleger som medisinerer etter symptomer, selv om blodprøvene er bare i grenseland, men jeg har iallefall ikke truffet noen statlig ansatte leger som gjør det.
Viktig og huske at når du skal ta stoffskifteprøver, så SKAL de tas om morgenen, helst klokken åtte, for at prøvene skal vise rett verdi. Hormoner forandrer seg gjennom døgnet, og når legene bestemte seg for hva som er "normale" prøver, så er det ut ifra klokken åtte. Har du prøver i grenseland vil kanskje forskjellen på og ta prøven klokken åtte og klokken fjorten være forskjellen på om du får behandling eller ikke.
Når det gjelder stoffskiftet anbefaler jeg og sjekke http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/
Jeg har iallefall lært utrolig mye der inne.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat