Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-10, 14:46   #8
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Høy protein-diett kontra høy fett-diett

Tusen takk for svar.

Photobscura, du skriver litt om det som jeg tenker på. Jeg har lest noe om dette med at proteinet omdannes til karbohydrat når man er på lavkarbo, og hvis det stemmer, så kan jeg ikke skjønne at ED er så veldig gunstig.

Jeg har som du påpeker ikke så høy BMI lenger, men en av de tingene som tiltaler meg med ED er at det er enkelt. Jeg har pga kronisk sykdom lite energi og overskudd. Defor er enkle, men gode løsninger, kjærkomment i livet mitt. I frykt for å banne i kjerka, men jeg sier det likevel; jeg _hater_ å lage mat. Det er et nødvendig onde. Noe man _må_ gjøre for å overleve. Jeg får prestasjonsangst med en gang jeg ser en matoppskrift .

Ketolyseboken til Torkil har jeg. Også dr. Dahlqvists LCHF-bok, pluss mange andre lavkarbo og GI-bøker. Ut fra de kunnskapene jeg har pr i dag, heller jeg mest mot LCHF, men den raske løsningen med pulverkur tiltaler meg litt også, selv om jeg frykter at det ødelegger forbrenningen.

Jeg oppnådde et hurtig vekttap med EasyLife i høst og har klart å holde vekten. Er litt fristet til å prøve å bli kvitt de siste 10 (-13) kg fort og gæli og deretter sette alle kluter inn på å stabilisere og holde vekten på lavkarbo.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat