Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-12, 10:11   #1
skyric
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 31
skyric er ny på veien

Miracle Noodle/Pasta Bolognese

Se oppskriften steg for steg med bilder her.

Vi har jo nu fundet en meget god pastaopskrift. Men om man er litt barnslig, har man jo savnet det at suge en spaghetti ind i munnen, så suasen splatter rundt munnen. Nå er den muligheden kommet. Ved hjelp av miracle noodle - mirakelnudler – er dette enkelt. Mirakelnudlerne fungerte meget godt her. De suger til sig smaken fra bolognesen, og sammen smaker det meget godt. Om man ikke vil har nudlene for hånden, kan man godt bruke LCHF pastaen

Dette skal være en porsjon til 4. Neste gang vil jeg lave den større, da gryten var sleika til slutt Sønnen på 18 syntes det var meeeeeget godt. Man kan eventuelt servere med en grønn salat.

Ingredienser:
2 pakker miracle noodles
2 spsk. olje
1/2 - 1 tsk. rosmarin
2 fed hakket hvitløk
150 g.bacon i biter
1 hakket løk
500 g. kjøttdeig
1 boks hakkete tomater
3 hakkede soltørkete tomater
Parmesanost


Start med at skylle nudlene godt, for at få vekk den fiskelukten som kommer når du åpner posen. Jeg kokte de også i et par minutter, for at fjerne siste rester.

Varm oljen op i en gryte og tilsett rosmarin og hvitløk. Jeg brukte frisk rosmarin, men kan også bruke tørket.

La det brunes litt og tilsett bacon. Når det er stekt litt - det skal ikke være sprøtt, men heller ikke "gummi-aktig" - tilsettes løk.

Stek løken litt og tilsett kjøttdeigen.

Når den er brunet tilsettes hakkete tomater og soltørkete tomater.

Tilsett nudlene

Skru ned på varmen, og lad sausen simre i 10-12 minutter.

Server den med litt parmesanost.

Se oppskriften steg for steg med bilder her.


Sist redigert av skyric : 06-03-12 kl 12:09.
skyric er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat