Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-05, 20:06   #4
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Slanket mig 63 kg

Hej!

Jag har en lång och tråkig historia som kolhydratätare bakom mig. Karbohydratätare! Öl, mackor, korv och potatis.

Sen började jag att äta nyttigt. Den svenska tallriksmodellen, om ni hört talas om den. En tredjedel kött, en tredjedel potatis och en tredjedel grönsaker. Efter ett tag fick man bara äta en fjärdedel kött! Den modellen var lika dålig.

Till slut vägde jag 143 kilo. Det är ganska mycket när man är 175 cm lång.

Så kom jag på hur man skulle göra. Jag kom på det aldeles själv. Man ska göra tvärtom! Säger myndigheterna motion, fettsnålt och frukt - så gör man tvärtom!

Jag började alltså att äta fettrik, animalisk mat morgon, middag och kväll. Motionen hoppade jag över. Frukten likaså. Och jag slutade med alla andra kolhydrater också. Inte alltför mycket protein, men desto mer fett. Gärna mättat fett!

Min målsättning var att äta som våra förfäder. De som kunde konsten att bränna fett! Hur skulle de annars kunna överleva i grottan?

Efter nio månader på denna jägarkost hade jag gått ner 44 kilo i vikt. Då började jag att lägga till grönsaker, men bara sådana som växer ovan jord. Frukt åt jag inte. På det sättet har jag gått ner ytterligare 20 kilo i vikt.

Nu väger jag 80. Jag har fyllt 63, men känner mig som 25.

Och jag har inte varit hungrig en enda gång de senaste åren!

Sten Sture

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Före.jpg (151,6 KB, 1229 visninger)
Filtype: jpg Efter.jpg (98,4 KB, 1067 visninger)
ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat