Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-13, 07:58   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Barn og mengder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.


Ellers så blir jeg litt skeptisk når noen sier her at barn kan få spise så mye de vil for jeg jobber også i barnehage og jeg får nesten litt vondt i meg når jeg er enkelte barn spise flere store porsjoner havregrøt de dagene vi har det. Fatter ikke hvordan de får plass til all maten jeg og kan det virkelig være bra til magene deres?
Var selv et storspist barn og ble en veldig storspist voksen. Ikke uten grunn at jeg måtte ta en vektoperasjon for noen år siden.

Ingen grunn til å få vondt... Når min jente har lyst til å spise en hel brokkoli eller et lass med kjøttsaus med masse grønnsaker i så får hun lov til det. Hadde det vært snakk om 200 gram pasta så hadde det vel vært litt annerledes? Det hender kanskje en gang i måneden at hun gafler innpå, så det er ingen fare. Mitt barn er, og har alltid vært, helt på "normalen" med både vekt og høyde. Hun regulerer dette veldig fint selv, så da ser jeg ingen grunn til å blande meg inn i hennes naturlige spiserytme.

Jeg fikk et skrudd forhold til mat og har vært og er overvektig mye fordi at alle skulle ha meg til å spise opp maten min, selvom jeg ikke var sulten. De fortalte helt sikkert meg også at jeg var flink som spiste opp. Men det er ingenting bra med å spise opp mat når man er mett, bare fordi at man liksom er "flink" da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat