Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-13, 13:34   #7
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Forsiktig omlegging av kostholdet til min 11 åring

Velkommen inn her!
Jeg ville nok ha byttet ut brødmåltider med annen mat eller lavkarbo varinater av brød og knekkebrød. For uansett hvor grovdt er brødet så lenge det er bakt med karborike melsorter gir de det samme til kroppen. Spiller ikke så stor rolle om det skjer langsomt eller fort, resultatet er nok det samme til slutt. Jeg baker f.eks. ofte pizza med mye fyll og lavkarbobunn som både jeg og ungene tar med seg til lunsj. Hva med små porsjonspai eller piroger med fyll i lavkarbo variant? Og muffins og tykke pannekaker med kokosmel eller mandelmel er definitvt populare til både frokost, lunsj eller kvelds. Hva med wraps med masse god fyll og lavkarbo tortia/lompe til lunsj eller kvelds? Her er f.eks. gode tortillas. Bare steike mange lefser og fryse dem så har du et lager å ta av Her er mine favoriter blant rundstykker, knekkebrød og matmuffins:
Peppas matmuffins
Marellas matmuffins
Grove rundstykker
Lyse rundstykker

Hva med lavkarbo pasta?

Til middag er det jo best å prøve å kutte ut på potet, pasta og ris. Heller ha mer grønnsaker. Hva med blomkålris eller blomkålmos? Mos av selerirot er jo også super isteden for potetmos.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat