Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-11, 13:02   #5
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Her er næringsinnholdet i Nespresso-kapsler

Jeg ringte Nespresso kundeservice om dette etter å ha lest her i dag. Mener nemlig å ha sett andre tall et annet sted tidligere, og jeg drikker endel nespressokaffe hver dag, så ville gjerne høre med dem en gang til, for sikkerhets skyld.

Jeg snakket med en hyggelig kundebehandler (som gikk på lavkarbo selv), og hun skjønte problemstillingen og sjekket for meg.

På telefonen kunne hun også bare finne de samme tallene som du, trådstarter, fikk over her, men jeg ba henne dobbeltsjekke, fortalte hva Gerd skriver over her om dolce gusto, bl.a, og så skulle hun maile meg om hun fant ut noe annet.

Og nå fikk jeg denne mailen:

Kjære XXX

Viser til samtale tidligere i dag angående næringsinnholdet i vår kaffe.

Vi har nå undersøkt saken litt nærmere og tittet på labresultater fra analysen av kaffen. Næringsinnholdet per 100 ml kaffe er:

Protein: 0,22g
Karbohydrater: 0,01g
Fett: 0,04g

Det betyr at du kan fortsette å drikke dine 10 kopper om dagen om du ønsker dette, tiltross for at du lever etter lavkarbo filosofien.

Vi ønsker deg en god dag videre med mange kaffegleder!



(Jeg drikker ikke alltid ti kopper om dagen, altså, men mange blir det - valgte et høyt tall for å illustrere mitt poeng, ti kopper ville jo vært 20 g. kh om dagen i bare kaffe )

Når jeg drikker en lungo, ville jeg tro det er kanskje litt over 100ml (altså 1dl) som kommer ut, er jo ikke store de mengdene man får..
Blir litt usikker nå, når de gir så forskjellige tall, men dette stemmer jo i alle fall med hva vi tidligere har lært om kaffe rundtom - i alle fall for mitt vedkommende.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat