Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-12, 19:45   #21
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Paleo/primal/steinalderkost

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Nå er jeg faktisk ikke like skeptisk, skal gå i tenkeboksen en stund til, men regner med jeg kommer ut som paleoentusiast, hehe.

Hvordan bruker du oljene? Til steking og som dressing? Andre ting? Jeg må i alle fall bli flinkere til å finne kjøtt med fett i, det er jeg for dårlig til. Mer protein og mindre fett er sikkert ikke så ille det heller, annet enn for lommeboka kanskje.

Men mange takk for supert svar!

Linfrøolje tar jeg 2ss hver morgen før joggetur..steker i rapsolje eller smør...om du får i deg 50% av energien fra fett så ligger du veldig godt ann iflg paleoistisk kost Når jeg levde generell LCHF så var ca 80% av energien fra fett
Uansett, som sagt før..ikke begymre deg for å få i deg forlite fett..tar du noe klæssjer og dæsjer her og der med litt ekte smør, oljer og noe rødt kjøtt så er du langt på vei!

jeg ligger vel ca 60%e fett, 30%e proteiner og 10%e karbo... Spiser mere karbo nå (frukt/bær/nøtter/grønnsaker) enn når jeg spiste LCHF-stil. Det er også rom for mere karbo da det er litt mindre fett i kosten
Og det skal faktisk en del frukt til for å komme opp mot 60g karbo om dagen...jeg spiser fint to-tre frukt om dagen, og ligger på ca 60 g karbo daglig.
jeg liker det at jeg kan ete litt frukt..det er godt og knasende..veldig forfriskende nå mot sommeren

Her er link til en fin karbohydrat-kurve:

http://www.marksdailyapple.com/press...#axzz1tYwj3XCQ

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat