Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-09, 00:30   #20
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva slags vin skal jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå drikker jeg stort sett bare rødvin, men jeg er nok ikke helt enig for min egen del. Jeg blir veldig dårlig, altså ikke bare fylleyk av søt hvitvin. Kvalm og svimmel. Jeg er insulinresistent, så det har muligens en sammenheng, men jeg er veldig kh-følsom. Heldigvis så liker jeg rødivn best. Eller whisky

Er helt enig! Søt hvitvin er ikke ment for mennesker som er ferdig med russetiden (og det begynner jo å bli en stund siden ). Jeg studerte noen år i England og satte meg som mål å jobbe meg gjennom det som fantes av Single Malt Whisky. Det var et prosjekt som var tapt i utgangspunktet, men jeg gjorde da et hederlig forsøk. Det hjelp veldig at det hver lørdag var gratis prøvesmaking av forskjellige Whiskymerker på de fleste off-licenses. Ikke rent sjelden hadde vi voerspiel i et rasende tempo fra den ene off-licence til den neste Etterhvert ble vi så kresne at vi laget kaffedoktor av Glenmorange fordi den var "så stusselig"..

Hvis du liker litt tunge maltwhiskyer er jo Talisker en klassiker. Men hvis du foretrekker de som virkelig smelter på tunga burde du prøve "Isle of Jura" (en liten øy utenfor Skottland). Litt spesiell aroma, men soo smoooth Den har blitt tatt inn i standardutvalget her hjemme, og på grunn av de festlige alkoholavgiftene er den utrolig billig i forhold til hva du må betale for billige vs dyre whiskyer i England.

Men Whisky sparer jeg til jeg har nådd målet mitt. Rødvinen derimot, er jeg redd jeg kan drepe for

  Svar med sitat