Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-12, 17:50   #6
echina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 4
echina er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner trenger råd

Takk for tipsene Nerthus!
De siste dagene har jeg økt på med fett og merker forskjell! Når jeg spiser måltider med mye fett holder jeg meg mett lenger og føler meg mer opplagt. Spesielt hvis jeg spiser en god frokost. Har begynt å bruke diett.no for å holde orden på hvor mye karbohydrater, fett og proteiner jeg får i meg. Jeg spiser som regel maten først og så sjekker jeg hvor mye karbo som er i etterpå. Har gått på en smell et par ganger (f.eks med gullerøtter), men har klart å ligge på rundt 25-30 gram per dag. Ganske lærerikt er det, har aldri før ant hva maten jeg spiser inneholder

Det neste problemet jeg har møtt på nå er at jeg ikke får i meg nok kalorier :/ Det ligger på rundt 1300, og jeg skal ha 2100... Altså litt i underskudd. Men de siste dagene, når jeg har spist 1300 kalorier er jeg oppe på 25 g karbo og føler jeg ikke kan spise mer (i tillegg er jeg jo faktisk også veldig mett og har ikke lyst på mer mat). Spiller kaloriene en like stor rolle når man går på lavkarbo? Kan jeg risikere å gå ned i vekt om jeg ikke spiser 2100 kalorier til dagen? Hva kan jeg spise som inneholder kalorier, men lite karbo?

echina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat