Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-12, 21:01   #471
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Mmari, her.

Jøss, så flink du ha vært! Jeg har ikke prøvd metformin, men etter hva jeg har lest bør det nok prøves, skal ta det opp med legen på tirsdag. Jeg blir så fort utålmodig, og har vært på lavkarbo siden august (mer eller mindre, noen sprekker ved ulike bursdager osv) og føler jeg burde merket forskjell nå, dersom dette skal funke. En sprekk i ny og ned kan vel ikke ha så mye å si, så lenge man holder seg til lavkarbo i det daglige. (prøver å ligge rundt 20 karb pr dag, vurderer muligens å helle mer mot Fedon og lavglykemisk kosthold). Prøver også akupunktur, har du noen erfaring med det? Har du prøvd eggløsningsmonitor forresten? den vil vel få fram ca det samme som blodprøvene du skal ta? Håååper snart å få orden på dette her.. Da vi bestemte oss for å begynne prøvinga så var det liksom ikke såå farlig om det ikkje skjedde med en gang, men når det er hormonsystemet mitt som styrer dette så blir jeg mer og mer utålmodig...

Tusen takk!
Har du regelmessig syklus, eller er den ustabil? Jeg skal ta blodprøver ¨på dag 3 i syklusen, og ca. 1 uke etter eggløsning. Men jeg bruker eggløsningstester og tester etter når eggløsning er. Hovedsaken for blodprøvene er nok at gyn skal ha de, for å "tolke" for videre hjelp Når det gjelder hvilken retning på lavkarbo kosten du tar, så er det bra om du finner en retning som passer for deg personlig. Det som du trives med er alfa og omega egentlig for å kunne holde på endringen. Jeg trives absolutt best på lavt inntak rundt 20 gram karbo for dagen. Jeg synest ikke du skal se på det som sprekk når du unner deg noe ekstra egentlig, en sprekke for meg er om jeg spinner ut av kontroll og spiser dritt i en uke ++
Så lenge du har kontroll på kosten i hverdagen og de fleste helger, er jo det kjempebra. Skjønner godt at du blir utolmodig, det er noe dritt når det liksom ikke vil gå helt naturlig. Mange blir gravide på null komma niks liksom, mens sånne som oss kan slite mere. Vi har vært uten prevansjon i 4 år omtrent.... men jeg er glad for at jeg har gått så mye ned nå, da er liksom forutsetningen for en bra graviditet lagt. Enten det blir naturlig, med litt hjelp fra pergotime el, eller ivf. Tiden vil vise hva som blir resultatet til slutt

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat