Tråd: Hvitvin...?
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-11, 00:36   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvitvin...?

Opprinnelig lagt inn av Tula, her.

Jeg har smakt LITE-øl.
3 forskjellige merker faktisk, og konklusjonen er at det er ikke øl.
Det smaker sånn omtrent 50/50 øl og vann, og det er ikke godt syntes jeg.
Det er det vi på bygda der jeg kommer fra kaller kattepiss!
Hehe.

Det er derfor jeg prøvde meg på hvitvin, siden jeg ikke kan drikke øl,
og ikke liker rødvin.

Jeg får fortsatt ikke noe utslag på stixen. Alkoholen burde være ute av kroppen for lenge siden. Siden det er ketolyse jeg prøver å følge, så har de liksom blitt en del av hele opplegget. Jeg kommer lett ut av ketose, og når jeg ikke er i ketose, går jeg heller ikke ned noe. Så dessverre er det alt for lett å stresse med de... Jeg har aldri prøvd noen form for diett eller noe før heller, så jeg har muligens et manisk oppheng i å gjøre alt riktig...


Du har holdt på en liten stund nå - manglende utslag på stix kan også skyldes at kroppen din faktisk bruker såpass av ketonene som kommer av fettforbrenning at det er for lite som skilles ut til å gi utslag på ketostixen. Er ikke det kult? Ketostixen er greit og bruke i starten av et ketogent kosthold - men hvis du har kontroll på hvor mange karbo du spiser - så er det egentlig ikke mer og måle etter

Prøv deg med MYE mer fett et par dager så får du utslag igjen - da du vil ha overflod av ketoner som skilles ut med urinen Jeg har ikke hatt utslag på evigheter og ligger LANGT under 20 gram karbo i snitt. En uke med kraftig økt fett/matinntak utløste plutselig mørkt utslag på stixen - noe som skyldes at overflødige ketoner nå skilles ut i urinen

Hvis du ikke går ned når du ikke får utslag tror jeg det i mye større grad skyldes STRESS og ikke at du ikke er i ketose. Har du kontroll på antall karbo - ER du i ketose uansett hva stixen din sier
Kan det tenkes at du spiser for lite mat totalt sett som gir stillstand innimellom?

Når det gjelder vinen - ikke stress så med akkurat hvor mye karboer den innehar - sålenge du ikke skal drikke vin hver dag - nyt den når du drikker den og bare tenk at mens alkoholen forbrennes stanser fettforbrenningen opp - og så fortsetter livet Det er så lite karber i hvitvin at det vil ikke gi noen dramatiske utslag som økt fettlagring - så STRESS ned - og NYT mer!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat