Tråd: Påstand
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-05, 16:07   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marianne

Jeg synes innlegget ditt virket så negativt jeg, muskat.

Vi pleier å diskutere ved å snakke litt frem og tilbake og spøke og le litt, ikke ved å være sinte og ville ha rett og vinne...

Er ikke enig i at det var negativt i det hele tatt. Og heller ikke oppfatter jeg det som "sint og ville ha rett og vinne..." - absolutt ikke. Det er en menings ytring rundt et alvorlig tema - og jeg føler iallefall at det å spøke og le av bl.a. sorgreaksjoner blir litt respektløst. Vi må tåle å være uenige og tørre å si det isteden for å spøke det bort. Det er det som er respekt og alle har lov å gi utrykk for sin mening - uten å måtte pakke det inn så mye at ingen skjønner hva man egentlig mener. Det får vi tåle alle sammen - det er usunt å dulle vekk ting fordi om det kanskje er lettere sånn..... for meg er det "misforstått snillhet".

I dette tilfellet sier Lise:

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg har en påstand:
All kroppslig smerte (som ikke er kommet av skade) bunner i følelsene sinne, frustrasjon og (selv)hat.

Slik jeg oppfatter det betyr det at hun gjerne vil ka kommentarer, evt. motargumenter. Mitt svar er at sorg mangler. Lise/HP er ikke enig i min definisjon av sorg.... Muskat kommer med klare og tydelige argumenter til Lises påstand/svar.

..... det var nå iallefall min mening/oppfatning....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat