Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-15, 14:54   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Unngå "partystoppere" hele uka?

Synes det kunne vært greit å dra opp denne igjen, jeg..

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg lurer på hvordan dere greier å kartlegge hva som gjør at det stopper opp for dere? Dere alle virker så sikre på at det er hva som stopper opp hele partyet.
Jeg stoppet brått opp, kun etter en uke, det er ikke slik at jeg forventer at mine ekstra kilo skal renne av, men det hadde vært fint å se forskjell på 100-grammet i ny og ne.. Ikke sier jeg at jeg er ved en partystopper heller, for all del, dette kan vel være helt normalt også. Men jeg lurer litt på hvordan dere kan vite at det produktet tåler dere ikke..? Jeg har lagt om alt av kosthold og spiser i grunn bare produkter jeg ikke spiste ved 'vanlig' diett, så absolutt alt er nytt for meg, så det å si at det produktet er nytt og det stoppet meg blir ikke et alternativ..

Veldig enkelt svar: når vi legger om kosten på denne måten MÅ vi påregne å ta det som et forskningsprosjekt på egen kropp. Derfor må det noteres og skrives opp absolutt ALT hva vi spiser, ihvertfall de første månedene, inntil vi lærer å kjenne kroppen på nytt, og hvordan den fungerer på lavkarbokosthold. Dessuten er det store individuelle forskjeller, kroppene våre er jo vidt forskjellige og reagerer ulikt på matvarer. Dette må ikke komme som en overraskelse på noen.

Hvis man er flink og skriver opp, så kan man gå tilbake og sjekke/feilsøke hva man har spist i perioden før vektnedgangen stoppet opp. Det nytter ikke å bare tro og synse, da blir man bare stressa og forvirra. Omtrent som jeg selv ble, da jeg oppdaget at jeg IKKE kunne spise noen slags bær, nøtter eller frø, selv om alle andre på Ketolyse kunne det. Da var notisboka god å ha..

Beste hilsen Nic.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat