Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-13, 14:09   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sure sunne gelégodis (bilder)

Disse sure godsakene er virkelig blitt en favoritt her i huset, både blant store og små...
Jeg rekker knapt lage de ferdig før de er forsvunnet. Heldigvis er de kjemperaske å lage, og til godteri å være er de jo ikke det verste en kan putte i seg ;-)
Gelegodisene er sukkerfrie, og inneholder kun naturlig farge og smak. Supre godteri for barna med andre ord!!

Oppskrift
1 dl sitronsaft (tilsvarer saften av ca 1½ sitron)
3 ss gelatinpulver
1½ - 2 ss sukrin
ca 1 ss bær for smak og farge - bringebær, blåbær, jordbær, stikkelsbær...

Varm opp sitronsaften og gelatin. Rør til gelatinen er fullstendig oppløst.
Rør inn sukrin og bær - kan hende må du mose bærene litt først.
Sil blandingen og hell i små former (små silikonformer til sjokolade eller isbiter f.eks).Sett godsakene kjølig ett par timer, eller om de er av den litt utålmodige typen kan du kan ha de i fryseren i 5 min

Oppbevares i kjøleskap- gjerne høyt oppe og langt bak... Ellers har de en tendens til bare å bli borte...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gelegodis1.jpg (452,5 KB, 39 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat