Tråd: Andehjerter
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-14, 00:36   #9
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Andehjerter

Hjerter av reisndyr som blir salta og tørket er rett og slett snadder!
Kyllinglever frest i panna sammen med raust med løk og sellerirotbiter (dette er en av de få rettene jeg savner potet ) er kjempe som f.eks. lunsj.
Kyllinglever flambert med litt konjakk er heller ikke å forakte.
Eller så ser jeg i VOF at man også regner oksehale som innmat og det er jo vel den optimale lavkarbomat som smaker digg enten det er i suppe eller som ragu.
Guttene mine har digga leverkakene mine fra de var små. Siden jeg ikke spiser dem selv, har jeg ikke gjort dem om til lavkarbovennlige, men det burde gå greitt.
Jeg hiver rett og slett renset lever av kalv (evt gris) i foodprosessoren sammen med krydder (jeg bruker salt, pepper, revet muskat og tørket løk) og blander i egg, melk og potetmel for å tykne "blodsuppen". Steker leverkakene i stekepannen med smør omtrent som pannekaker. Ifølge ungene er de vel så gode kalde som varme.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat