Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-08, 23:45   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ang melkeprodukter

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Nå er ikke jeg særlig god på ketolyse, men jeg har forstått det slik at det der som på Atkins HAR noe å si hvor man får karbene fra. Tror ikke det er fritt frem så lenge man ligger under 20 karber.

Vi ville ikke brukt no særlig av det, DER er vi enig

Sånn har ikke jeg forstått det. Jo til en viss grad, men på meg virker det som om ketolyse er mindre "streng" enn Atkins på dette med tillatte matvarer. I boka står det jo feks. at man kan spise jordbær med fløte til frokost selv om det er 10 karber i en porsjon, samt soyavafler med bringebær og CF osv. Da blir det ikke plass til særlig med grønnsaker etterpå. Men det er jo veiledende da, og man skal jo helst ikke gjøre det hver dag. Mulig jeg har misforstått. Uansett er det selvsagt best å få alle karbene fra grønnsaker, ingen tvil om det, men jeg synes man skal gjøre det som passer en selv best.
På Atkins spiste jeg og mannen det vi ville uten å tenke på hva slags mat det var, så lenge vi holdt oss under 20 karber daglig. RASTE ned i vekt og følte oss fantastisk bra. Så selvsagt KAN man spise det man vil så lenge det går fint med vekt og helse, men selvfølgelig bør man tenke mest på grønnsakene.

Nei nå surrer jeg fælt her, jeg burde vært i seng for lenge siden.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat