Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-07, 09:09   #7
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: 4x4 intervalltrening

Opprinnelig lagt inn av Sonny, her.

Aha, takker så mye . Kostholdet er viktig ja, er på lavkarbo nå på 2 mnd, og har allerede merket at det funker veldig bra både på kroppsfett og det generelle energinivået . Har vært plaget med en vond korsrygg ganske lenge, så kondisen har falt betraktelig, så da er jo 4x4 en kjempefin måte å komme litt igang der også . Og så tar det jo litt mindre tid enn langkjøring også da.. .

Har valgt å redusere den totale treningstiden hver trening til ca 60 min. Kjører først 1/2 med intesiv styrke, så 30 min stepp eller sykling. Mener å ha lest en del om at trener en (tungt) lengre enn dette, vil det skilles ut stresshormon, som igjen er fettlagrende. Does this makes sence?

Ja, det er absolutt moderne treningstankegang slik jeg har oppfattet dette fra ulike kilder. Faktisk kan det være optimalt å skvise ned treningstiden mot 45 min om du trener effektivt. Intervall på 4x4 vil ta 22 min av dette. Bruk de apparatene og evt innstillinger som du føler er mest snill med ryggen - hvis du tåler romaskin så er det god trening også til ryggmusklene.

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat