Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-13, 12:45   #4
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Holde vekten / leve lavkarbo

Hei FrøkenStress.

Aller først: Gratulerer så mye med kjempeflott nedgang -30 kg siden februar er jo helt fantastisk!

Jeg tror det er veldig individuelt hvor man tåler å ligge for stabil vekt etter vektnedgangen. Anbefaler deg derfor å øke veldig veldig sakte, først og fremst med grønnsaker, siden 5 g pr dag gir for lite grønt i lengden.
Jeg tok selv av 20 kg i 2011 og har holdt vekta nede siden da. Jeg valgte å øke veldig sakte og holdt meg lenge på 30-50g pr dag. da var vekta helt stabil. Hadde imidlertid en peridode tidligere nå i år, etter lang tid med stabil vekt, der jeg testet med 70-100g pr dag, men da begynte jeg å legge på meg. Andre kan fint ligge der, men ikke jeg altså, så det kommer nok an på hvor sensitiv man er. Tror derfor det beste er å øke veldig forsiktig, finne både sine egne grenser, men også hva man trives med kost messig. -Man trenger jo ikke pushe det opp til max grense om man trives med å ligge lavere

Lykke til

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat