Tråd: Jernmangel
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-05-16, 14:00   #2
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Jernmangel

Har hatt det i årevis jeg også, men ikke tatt grep om det fordi jeg har blitt dårlig av tablettene jeg har blitt anbefalt. Nå har fastlegen min endelig tatt tak, og vi har hatt tett oppfølging siste månedene.

Hadde under 5 i Ferritin i februar, 7 på kontroll i mars (Hadde da tatt Femi C jern *2 pr dag). Hadde ha litt for liten progresjon, og fastlegen ba meg finne en annen type jern om jeg kunne, så da kom jeg over Nifrex. Har bare prøvd meg litt frem selv med dosering, men har tatt 1-2 pr dag, litt sånn alt ettersom, og ved sist kontroll for snart to uker siden hadde jeg kommet opp i 11 i ferritin. (Akkurat 1 mnd mellom måling før og etter Nifrex) Så den hjelper tydelig, og jeg skal ha ny måling i begynnelsen av juni.

Har ikke hatt noen bivirkninger av Nifrex, annet enn den påvirker farge og konsistens på avføring da... (Til det bedre for min del da, som sliter med løs mage etter gastric bypass/ fjerning av ekstra mye tarm.)

Tror jeg merker at jeg er litt mer opplagt enn før jeg begynte å ta tilskudd, men usikker på om det er jernet sin skyld, at det er lysere ute og det blir vår, eller om det er fordi jeg har blitt flinkere til å legge meg tidligere og sove mer. (Startet med å sove mer samtidig som jeg begynte å ta jern.) Er iallfall ikke like død på sofaen hver kveld nå som jeg har vært i vinter.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat