Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-16, 19:39   #14
HøytOgLavt
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Sentrale Østlandet
Innlegg: 6
HøytOgLavt er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Jeg måler bl.s hyppig og har nedjustert insulinet. Bl.s er helt perfekt nå, jeg er vant til å måtte ta hurtigvirkende til hvert måltid, men de siste dagene har det så og si holdt med vanlig dose med langtidsvirkende. Kroppen min har veldig godt av lavkarbo, det er sikkert.

Jeg må også si jeg er veldig takknemlig for Fedon og andre indremedisinere som har gjort det "lov" for oss med diabetes1 å kutte ned på både antall måltider og hva disse måltidene bør bestå av. Det er ikke mange år siden alle diabetikere ble anbefalt rovbrød og frukt og grønt 5-6 ganger daglig. Insulindoser for å holde bl.s nede. Og stadig påfyll av karbohydrater. Så jeg er veldig glad for at det nå snakkes mer om å justere kostholdet, ikke bare for de med type 2 (og 3), men også for oss med type1. Det er utrolig bra!

Sylvester: "søkende" er ikke noe jeg har skrevet inn, regner med det er standardtekst for de som ikke har lagt inn kostholdsfilosofi. Jeg har lest endel om ulike "retninger" innen lavkarbo. Siden jeg ikke fikk moderat lavkarbo til å fungere mht vekttap sist for tre-fire år siden, så har jeg kommet til at lchf og å være i ketose er det jeg skal prøve ei stund nå for å se om jeg klarer å gå ned i vekt. Jeg lurer på hvor du har det ifra at personer med diabetes ikke ee anbefalt å være i ketose? Jeg har helt motsatt av det funnet ganske sikre kilder på at det ikke er frarådet. Mener det var på Fedon sine sider bla. Det vi med diabetes må være påpasselige på mht ketose er å holde kontroll på bl.s. Kombinasjonen ketoner og høyt bl.s kan vise at personen er på vei inn i syreforgiftning.



Takk for alle tips Kjempefint å ha noen å lufte tanker med og å komme videre i fastlåste mønster Jeg tror dere har veldig rett: jeg må skille mellom å være sulten og å bare "av vane" skulle spise. Det er en overgang, men tror dere har rett. I dag har jeg spist frokost og middag. Og så blir det kanskje kvelds, middagen var tidlig så det kjennes ut som et måltid til er nødvendig.

Frokost var omelettpannekaker, smør, salami og en kvart agurk. Kaffe med hmelk.

Middag var en halv grilla kylling med en halv brokkoli, litt løk og sopp. Stekt i smør. Spiste en nitteliten plomme fra hagen til dessert.

Er i ketose. Føles ok ut, overraskende nok, å ikke spise hver 3.time. Jeg fortsetter sånn noen dager og ser om det føles ok.


Sist redigert av HøytOgLavt : 03-09-16 kl 19:39. Årsak: skrivefeil
HøytOgLavt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / ketogent. Enn så lenge Svar med sitat