Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-06, 13:15   #21
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman live på Dagbladet.no

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Hadde det ikke vært for Nille så hadde vel ingen i norge hatt restriksjoner på ost og fløte på Atkins diett.

Lurte på om jg i det hele tatt skulle kommentere denne, men jeg vet jo at Kristian ser på denne tråden hele tiden.... og venter..... og venter..... Da kan jeg jo bare ikke skuffe ham vet dere ! Så Kristian: JA, jeg HAR lest hva du skrev og JA, jeg skal svare :

...mener du med det å si at jeg er den eneste her i landet som har lest boka Kristian ? Kult ! Du tillegger meg større ære enn jeg fortjener. Tror nok det er en par tre stykker til ! Også har du glemt HP stakkar. Slik som han har jobba med å oversette den NYE versjonen da !

Det gjelder å holde seg oppdatert vettu Kristian. Når Atkins utga nye oppdaterte versjoner av filosofien sin, etter bl.a. erfaringer med rundt 70000 pasienter i over 20 år, så syns jeg jo at det er greitt å følge de nye "retningslinjene", siden det viste seg at de funket bedre. Men jeg syns jo også at om noen vil følge Atkins anno 1982 (det har jeg også gjort) eller Atkins anno 1992/1999 (det har jeg også gjort) - så må de vel det - og det gjør jo "hele Norge" takket være en gammel dårlig oversettelse. Men da må de jo gjøre Atkins sine erfaringer på egen hånd og kaster kanskje bort masse tid med det ? Ikke vet jeg.

Men nå når jeg leser Skaldemann og HAR lest alle Atkins sine bøker + Ketolysekuren, så finner jeg mange likheter -, men også massevis av forskjeller. Det ER ikke helt samme diett. De anbefaler ikke helt det samme. Selv Atkins 1982 milevis forskjellig fra Skaldemanns. Den viktigste er at Atkins og Ketolyse (som er mye mer like) poengterer viktigheten av grønnsaker, - noe som kommer helt i annen rekke hos Skaldemann. Men dette ser man jo først når man har lest alle bøkene nøye.... og siden jeg har litt igjen av Skaldemann sin bok skal jeg heller rette denne påstanden om jeg tar feil

For mange vil Skaldemanns måte uvilsomt virke best. Men alle er forskellige, være kropper reagerer forskjellig. Som jeg har sagt 100-vis av ganger: Vi må finne VÅR måte. Og som Ziggy så flott poengterte; Noen liker mora, andre liker datteren, - noen tar for seg av begge

....og det er slik det skal være !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat