Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-16, 02:08   #11
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Har også type 1 diabetes. Bruker 18 enheter Lantus i døgnet og inntil 4 enheter Apidra fordelt gjennom døgnet.
Vil påpeke at det er særdeles viktig med hyppige blodsukkermålinger og redusering av insulinmengden siden det spises mindre karbohydrater.
Nå har jeg flere sykdommer som virker inn, så jeg kan ikke si om lavkarbo er årsaken til at jeg har hatt vekttapet eller ikke, men har hørt om fler med type 1 som har gått ned i vekt på lavkarbo.
Ellers er jeg absolutt ikke enig i at en type 1-kropp fungerer annerledes enn andre kropper så lenge vi har kontroll over blodsukker og insulin.

Anbefaler alle, spesielt i starten, og veie og finregne på hva de får i seg både av mat og drikke. Mye lettere og "se" hva som kan korrigeres da. Spiser man for eksempel mer protein enn kroppen trenger til å bygge og vedlikeholde musklene blir dette lagret som glukose i kroppen......

Selv spiser jeg 25 karbohydrater pr dag, max 5 pr måltid. Spiser ingen melkeprodukter da jeg er allergisk mot melkeprotein, så absolutt de meste av mine karbohydrater kommer fra grønnsaker og bær. Mye godt man kan spise, selv om man lever ketogent. Spiser stort sett det meste av de grønnsakene som vokser over bakken (mais er IKKE en grønnsak, og det er heller ikke tomat) + sellerirot.
Drikker 2 krus kaffe og ca 2,5 liter vann i døgnet. Kanskje et glass rødvin en sjelden gang.
Ville gitt det tid og skrevet ned på for eksempel diett.no alt du spiser og drikker og heller evaluert det etter på.
Lykke til!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat