Vis enkelt innlegg
Gammel 21-06-10, 23:48   #14
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg skjønner så lite ...

Hei,
Alle her har gitt deg svar i henhold til at du følger ketolysekuren, jeg antar at du har lest boka. Lavkarbo utfordrere jo veldig mange gamle sannheter i matveien så det er viktig at man leser seg opp på temaet. I og med at man skal ha såpass lite kh på ketolye så er det viktig at man har lest seg opp og forstår hvordan kroppen og dietten fungerer.
Jada, nøtter er sunt, men den lille kh kvota man har på ketolyse så skal man i hovedsak benyttes til grønnsaker, 50 g mandler er 3,4 kh relativt mye, spesielt dersom du holder under 15 kh om dagen. Lavkarbo brød det samme her kh kvota skal i hovedsak komme fra grønnsaker i tillegg så er lavkarbobrød en for mange en partystopper, man antar at det kan være nøtter/frø som ofte er ingredienser i lavkarbobrød men når det er sagt så er det mange spiser lavkarbobrød på ketolysekuren. …og dersom du i tillegg til 50 g mandler spiser 2 skiver lavkarbobrød er du allerede oppe i 5,4 kh.
…men det er jo opp til deg om du vil følge ketolysekuren eller spise ketogent i henhold til eget opplegg.
Fett foruten meieriprodukter, hmmm… og ikke smør… vel, gode oljedressinger på salaten er et tips. I tillegg velg fete alternativer på kjøtt/fisk/fugl. Mange som ikke får i seg nok fett bruker for eksempel cocosa, MCT-olje, udos choice eller rett og slett tar ett eller flere shot med god olivenolje. Søk litt rundt på forumet, flere her som ikke bruker meieriprodukter. I og med at du heller ikke bruker smør så ville jeg ha byttet ut margarinen med cocosa.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat