Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-04, 22:21   #7
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Hei Scilla.
Jeg har sittet siden helga og lurt på om jeg skal spørre deg om noe. Hvorfor du startet på så stor mengde Armour? Jeg har skjønt av innleggene dine at du har en veldig oppegående lege. Og at du er/har vært pasient hos Balderklinikken. De er vel de legene som vet mest om Armour her i landet.

Alt jeg har hørt om dette, er at jeg måtte starte på en lav dose, og øke lite og helst ikke før jeg kjente meg nærmest underdosert. Ikke fra legen min, men fra pakningsvedlegget til Armour og fra Merete som har skaffet meg info.
Grunnen til det var at reseptorene som skal ta opp virkestoffene er helt i ubalanse pga årelang bruk av Levaxin, og må vennes forsiktig til et preparat med forholdsvis høyt innhold av T3. Og at jo lenger man har brukt Levaxin, jo lenger tar det for kroppen å venne seg til andre produkter. Reseptorene er nærmest blokkert for annet enn Levaxin.

Men nå har vi ikke samme problemer, du har jo Autoimmun Thyreoiditt. Det er kanskje grunnen til at du ble satt på så høy dose?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat