Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-11, 08:25   #13
Mtenn100
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Akershus/Bærum
Alder: 68
Innlegg: 28
Mtenn100 er på en erverdig vei

Sv: Vonde leggkramper, hvilke tilskudd?

Opprinnelig lagt inn av adriane, her.

skal virke avslappende. Mange tar magnesium rett
før de legger seg.
magnesium
nødvendig for kroppens opptak av kalsium, c vitamin, fosfor, natrium og kalium. Det er vesentlig for at nerver, muskler skal kunne fungere effektivt, det er viktig for at blodsukker skal omdannes til energi, kjent som antistress-mineral, alkoholikere mangler ofte magnesium. Mennskekroppen inneholder ca. 21 gram magnesium. Det bekjemper depresjon, bidrar til et friskt hjerte-/karsystem og hjelper til med å forebygge infarkt., holder tennene friske, bidrar til å forhindre kalkavleiringer i nyrer og galle, lindrer fordøyelsesproblemer, kan virke naturlig beroligende sammen med kalsium.
chelatert kalsium og magnesium i perfekt balanse er et godt tiskudd om du tar det. Tilskudd som inneholder magnesium bør ikke tas etter måltidet fordi mineralene nøytraliserer syren i magesekken. Store mengder i lang tid kan være skadelig dersom ditt inntak av kalsium og fosfor er for høyt. Kvinner som bruker p-piller eller østrogen bør nok ta litt ekstra tilskudd. Dette gjelder også de som bor i områder med hardt vann. Magnesium fungerer best sammen med vitamin a, kalsium og fosfor.

beste naturlige kilder:
fiken, sitron, grapefrukt, maiskorn, mandler, nøtter, frø, mørkegrønne grnnsaker, eple.

bra informativt.
Hva vil du regne som "store mengder i lang tid"? Er de dosene som er beskrevet av andre her ok? Og hvordan unngår man et for høyt inntak av kalsium og fosfor?
Jeg har god erfaring med en del væske før jeg legger meg, magnesiumtilskudd, bvitamin- og evitamintilskudd.

Mtenn100 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat