Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-14, 15:14   #24072
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg vet at det har vært diskutert før om hva man bør fore katt med og hvilke erfaringer folk har med ulike fortyper, men finner det ikke igjen. For å si det sånn, mine katter er rare og vil ikke ha rått kjøtt uten at de har fanget det sjøl. De rører knapt nok fisk og vil helst ha tørrfôr, med litt våtfôr innimellom. Jeg fikk noen prøver på det foret som selges på bl.a. plantasjen og slankefor hos dyrlegen, men hallo hovedingrediensen er jo ris, korn og mais . Katter skal jo ha catkinsdietten, ikke rart den ene min er blitt litt småfeit i det siste (alt fe er sin herre likt ).
I jakten på et bra kattefor kom jeg over følgende http://aarneszoo.no/orijen/ - lavkarbo for katter/hunder Noen som har erfaring med dette foret eller vet om tilsvarende?

Har ikke vært borti det fôret eller tilsvarende, men den ene katten til foreldrene mine er som din og vil ikke spise rått kjøtt som han ikke har fanget selv. Men litt lever likte han, og litt eggeplomme likte han. For å venne katten til kan du jo også prøve å spe ut med noe han liker og så bruke mindre og mindre av det? For eksempel har jeg blandet eggeplomme med bittelitt rømme til katt som ikke ville spise eggeplomme. Jeg har også lagert en slags deig av kjøtt, innmat gjennom kjøttkvern og tilsatt egg. Det gikk ned på høykant.

Jeg derimot har litt motsatt problem her. Jeg skulle gjerne ønske at katten min spiste flere av alle de musene og fuglene hun drar inn gjennom katteluka... Jeg plukker 1-2 mus hver eneste dag her i huset. Rekorden er 6 mus og fugler på en dag. Fyller jo nesten hele restavfallsdunken med muselik.

Men det er ikke alltid hun gidder å drepe dem heller. Kjempegøy å våkne med ei levende mus i senga...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC