Tråd: Ketostix
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-15, 09:05   #12
Tirill77
Medlem
 
Tirill77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Rygge
Innlegg: 163
Tirill77 er på en erverdig vei

Sv: Ketostix

Opprinnelig lagt inn av pernilla12, her.

Mine sticks varierte fra null utslag til fullt utslag noe som varierte gjennom døgnet. Trodde selv at jeg gikk inn og ut av ketose, men ser på vekten at den går nedover. Etter uke 3 begynte sticken og gi utslag uansett tid på døgnet. Har også benyttet meg av tre forskjellige typer stick, og jeg ser at de kan gi varierende utslag. Er noen mer følsomme enn andre mon tro? Jeg er nybegynner så vet lite om hvorfor det har blitt slik, men det virket som om det tok et par uker før enn kroppen min virkelig gikk i ketose. Vet at man ikke skal hekte seg så opp i hva sticken viser, men det er en motivasjonsfaktor for meg, samtidig som at jeg ser at vekten går nedover. Før enn jeg startet med lavkarbo gikk jeg ikke på vekta, men gjorde dette etter 2 uker. Da fikk jeg sjokk, fordi jeg var mye tyngre enn hva jeg trodde. Men nå går vekten fort nedover, enn så lenge, så jeg tenker at noen kanskje må ha lengre tid på å komme i ketose? Er det forresten noen av dere som måler ketoner i blodet? Uansett, det viktigste må jo være at vekta går nedover.... Åhhhh, jeg er så glad for at jeg har kommet igang med dette. :-) Og så godt å kunne være i et forum med så mye kunnskap. Tusen takk!

Helt enig med deg .. I går kveld viste ketostixen mye mørkere farge og det kjente jeg faktisk på kroppen før jeg testa, så det er nok annerledes ja.
Når cet er sagt går det VELDIG sakte nedover ( egentlig ikke i det hele tatt) og gubben er i ferd med å gi opp nå etter tre uker..
Hmm.. jeg får fortsette å motivere. denne gangen er nemlig planen at hele familien skal over på mer lavkarbo. Til og med sønnen på 9 som har litt konsentrasjonsproblemer.. ( vanlig for en 9 åring) men han er også i overkant aktiv og jeg tror dette er like viktig for ham som for oss.. Med han tar vi det gradvis og han kan selvsagt spise mer karb enn oss, men visse ting kutter vi nå ut for ham også- Det føles bra å gjøre dette for oss alle sammen. Det føles så riktig

__________________



" Du trenger ikke bli som andre- bli den beste versjonen av deg selv"
http//www.frufjeld.blogg.no
Tirill77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat for muskler- egenkomponert Svar med sitat