Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-14, 22:00   #36
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Ketose og styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og igjen klarer du å overgå deg selv. Gratulerer!
Hva vet du om hva andre bruker tida si til? Tror du alle kan kaste alt og stikke på et par timers løping, sammen eller aleine? Skal f.eks småbarn ligge hjemme alene mens foreldrene prioriterer egotrippene sine flere dager i uka? Veldig mange har ikke barnevakt i nærheten (og når man en sjelden gang har det har det har man som regel andre prekære ting som må prioriteres, som handling til barn, foreldremøter o.l.)
Og vis meg den familien hvor man har tid og mulighet til disse fritidsaktiviteter du oppsummerer. Jeg kjenner ingen hvertfall! Jeg kan ikke huske sist jeg satt fem minutter foran tv'n. Og ettermiddagslur har man da ikke behov for på lavkarbo. familiebesøk holdes til helgene, i den grad noen gjør sånt lenger. Venner møter man kanskje for en kjapp kaffe i lunsjen et par tre ganger i året. Og hva er viktigst på ettermiddagen? Vel, for meg er det å tilbringe de eneste to timene i døgnet jeg ser sønnen min sammen med han, med aktiviteter som er tilpasset ham. Og jeg vet det ikke gjelder bare meg. Så hva inspirasjon angår, de innleggene dine er hvertfall skivebom. Det du har oppnådd er å få meg til å anse de såkalte mosjonistene i sine litt for trange sykkeldresser til å fremstå som enda større egoistiske sulliker enn jeg allerede anså dem som.

I beg you to differ. Tidsklemmen er noe vi skaper i eget hode. De verste jeg opplevde i tidsklemma var 2 legepar på offentlig sykehus med 3 unger i barnehagealder. Selv de klarte trene, dog ikke sammen selvsagt. Det er jo ikke et krav, men et hyggelig greie om det lar seg gjøre. Ser at den kan misforstås i innlegget. Med små barn og besteforeldre 1700km unna så er det jo ikke bare å stikke ut. Alternativet er jo da å trene hjemme. Bruke 10000,- mindre på bilen og heller kjøpe en tredemølle. Trang leilighet? Ok, da blir møllen en del av stueinventaret (hvis man vil nok med treningen). Må bare føye til noe jeg ofte hører fra familier i traaange leiligheter midt i urbane Oslo by.
De kan ikke ha treningsapparater i leiliheten fordi den er så liten og en større koster 7 millioner. Så må jeg jo da spørre selvsagt, da er det jo viktigere for dere å bo midt i en bygård på 50m2 for 4 millioner enn å flytte noe mer grisgrendt, betale 4 mill for 100m2 og bedre plass overall. Deretter følger en bitende kulde av taushet...... Det beste jeg hørte var jo selvsagt at å kjøpe en billigere bil var uaktuelt for å kjøpe en crosstrainer eller tredemølle. Nei da var det mye bedre å løpe på møllene på treningssenteret og betale 600,- pr mnd i avgift...hehehe. Jaja, unnskyldninger finnes det alltids nok av bare man leter lenge nok (ikke ment til deg carisma)


Sist redigert av sonim : 21-05-14 kl 22:25.
sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat