Tråd: Honning
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-12, 14:37   #13
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Honning

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ja, jeg fremhever dette, jeg også. Om du får de samme plagene som jeg gjør av feks tagatesse, kan nok yaconsirup trigge mye av det samme. Dette har jeg hørt at man kan trene opp kroppen til å håndtere bedre (noe om tarmbakterier noen av oss har for lite av og... greier! Finnes sikkert god forklaring i en annen tråd her. )

Jeg vet ganske lite om honning, men jeg tror det pleier å være en del økologisk å velge i på feks Bondens Marked, om du skulle komme i nærheten av noe slikt.

Ja, mageproblemene er vel hovedgrunnen til at jeg ikke slår meg til ro med de vanlige søtstoffene. Inulin er tøffe greier for magen, og det er jammen maltitol også. Sucralose tåler jeg bedre, men har ikke prøvd mer enn en liten ts i kaffen fra tid til annen. Uansett er det ikke rom for å pøse på med søtt i et vedlikeholdskosthold heller - men fra tid til annen vil jeg unne meg slikt. Når jeg tenker næringsverdi i søtt er det også med tanke på at barna skal kunne få noen søte alternativer som ikke smaker kjemisk, og som ikke gir dem mageknip. Uten at det er DYNKET i hvitt sukker

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat