Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-11, 12:20   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For de som er kalde/på platå - for ekstrem lavkarbo usunt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Skjønner deg godt, men har lyst til å krangle litt på antydningen av steinalderkosthold som ensidig her. Uten at jeg vet noe konkret så vil jeg tro at vi som trasket nordover etter iskappen (bare dét burde jo få det til å gå av noen varselklokker på full guffe) antakelig spiste det meste som var "spiselig"... og dermed hadde et mye bredere, men mindre kaloritett kosthold enn vi har i dag.

Jeg tenker f.eks sånn som han fyren - at jeg ikke kan huske navn - som bodde med indianerne og som så at man spiste magesekken av dyret (da antatt for å så tak i nok vitamin c, om jeg ikke husker feil).

Og jeg - som synes jeg er tøff som spiser både griseskinn, blodpudding (hadde de bare ikke puttet mel i den), tunge og kyllinglever ...
http://www.manataka.org/page1852.html

Ja, det var kanskje en litt lettbeint omgang med begrepet, altså. Det jeg mener er at jeg har hatt en tendens til å leve i stor grad på bare rent kjøtt, egg og smør.

Innmat er gode saker! Jeg går ikke av veien for det, altså.

Poenget er vel heller det at jeg har begynt å kjenne på at kroppen min har det litt bedre på en større andel vegetabilsk føde i tillegg til godt med animalske fett- og proteinkilder. Jeg vet på en måte hva jeg skal gjøre, men ikke helt hvordan! Nebula brain state ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat