Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-13, 10:51   #39
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forsiktig omlegging av kostholdet til min 11-åring

Opprinnelig lagt inn av lillekri, her.

Jeg har hatt lignende utfordringer. Hele mat-systemet er dessverre bygd opp for å gjøre barna våre til søppelkontainere for næringstomme fulefrø avlet opp på kunstgjødsel og insektmiddel.

Det eneste jeg er sikker på:
-må lære å like lavkarbomat før mel-maten fjernes.
-kosthold FØRST. Trening kommer senere. (Trening på mel-mat fører ofte til større inntak av mel-mat og enda mer overvekt.)

Ville startet med taco og hamburger (i brød). Dette er ting som alle liker. Han liker jo heldigvis ost (begge disse passer fint med masse ost oppå).

En flott frokost kan være en tynne skiver med karbonade, speilegg og osteskive på toppen.

I pasta-retter kan du f.eks. bytte ut pastaen med nacho-chips, og bruke lite chips i forhold til kjøttsaus og ost.

Ta det sånn litt etter hvert.

Ville startet med å eliminere brus og juice fra kjøleskapet. 100%. Få han til å prøve helmelk til lørdagssjokoladen isteden. Smaker mye bedre!

OBSOBS: Presenter det som sunnere mat for ALLE I FAMILIEN. (Ikke gjør det til en sak om ham eller hans vekt. Da taper du.)

Er naco-chips bedre enn pasta? Ev fullkornspasta?
Det er jo fett OG karber på en gang?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat