Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-05, 21:51   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Atkins og Lindberg slankere i VG

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102396

Jeg har skrevet en kort mail til journalisten jeg:


Dere skriver:

Sitat:

"Skal spise: Åse skal ikke spise mer enn 20 gram karbohydrater pr. dag i de to første ukene. Deretter øke til 25 gram karbohydrater pr. dag tredje uken, og deretter med 5 gram pr. dag for hver uke til hun finner et nivå hvor hun fortsetter å gå ned i vekt. Hun har valgt følgende matvarer: Frokost: salat og kokt skinke, bacon eller omelett. Lunsj: Salat, rester fra rent kjøtt som kalkun, kotelett eller fisk. Middag: Kjøtt eller fisk med salat. Ikke poteter, pasta, ris eller brød."

Dette er ikke helt riktig måte å gjøre Atkins på. Jeg håper Åse får lese bøkene før hun begynner. Etter de første 14-dagene skal hun legge til 5 gram karbohydrater PR UKE - ikke pr dag. Det er også at hun spiser andre grønnsaker enn bare salat. Listen med tillatte grønnsaker er lang og det dere skriver hun skal spise er ikke variert nok !

Gjør oppmerksom på at Atkinsbøkene som er utgitt i Norge er basert på 1992 og 1999 utgaven av Atkins. Originalen ble kraftig revidert i 2002 og inneholder en del endringer.
Jeg holder på med å gå igjennom den norske boka for å sammenligne med den engelske utgaven. Forskjellene jeg finner vil bli "rapportert" i lavkarboforumet www.lavkarbo.no så snart jeg har kommet meg igjennom.

Jeg vil gjerne ønske Åse lykke til og ønske henne velkommen til forumet vårt for støtte og råd om hun har behov for det.

Med vennlig hilsen

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat