Tråd: Kokosloff
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-13, 13:52   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kokosloff

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg har fått litt dilla på kokosloff i det siste. Godt mulig at det allerede ligger oppskrifter på det her inne, og da beklager jeg for å gjenta det.

Oppskriften fant jeg her og det heter Cornelias Lavkarboloff. I går hadde jeg ikke smør i hus, men brukte i stedet en boks med creme fraiche til dobbel porsjon.

Dobbel porsjon, altså med tilsammen 12 egg! Det passet flott i en 2 liters brødform. (bakepapir i bunnen og valmuefrø på toppen)

Originaloppskrften:
Cornelias lavkarboloff
6 egg
100 g smeltet smør
2 ss Sukrin
1/2 ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Bland alt sammen til en "potetstappe-aktig" deig.
Stek i brödform på 180 grader i ca. 50 min.

Hmm, hmm. Jeg har ikke testet denne ennå, men tror du ikke den danner et ganske godt utgangspunkt for julebrød/vørterbrød? Med kardemomme, bittelitt ekstra søtt, og eventuelle andre "biter" - er ikke noe glad i rosiner selv, men jeg har en pose med små biter av valnøtter og fiken her. Kanskje feil sesong å tenke på sånt, men, tja, research for neste jul!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat