Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-12, 00:00   #1
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei
Smile

Vekta står stille - ny strategi

Jeg har hittil tatt av ca 20 kg på 1,5 år. I tillegg til vektreduksjon har jeg fått en bedre kropp - ikke bare en tynnere kropp. Jeg har ikke vondt "i levera" - under ribba, lite vondt i ledd, bihule andre smerter. Tidligere hadde jeg mye vondt. Fettvalken i nakken er borte (sukkervalken) - jeg er mager i hodet og samler ikke så mye vann. Jeg er galleoperert og kan fint spise lavkarbo. Kjenner galle bare hvis det går veldig lenge mellom hver gang jeg spiser - og det jeg spiser er ala ribbe/nakkekoteletter (sjelden kost).

Nå har vekta stått helt stille i flere mnd - og selv om jeg var lykkelig over at jeg ikke gikk opp i jula, er det litt rart at jeg ikke har gått ned noe. Kroppen ellers er like bra!

"Startvekt": 125,2 kg

Jeg har derfor studert noe på hva jeg gjør feil - og konklusjonen er at jeg må omfordele noe mat. Kostdoktoren.se har tips her: http://www.kostdoktorn.se/viktnedgan...ga-ner-i-vikt/

Forholdet: 80 - 80 - 20

Da blir en dagsmeny:

- Frokost: 1 egg, stekt i smør
- Lunch: 1 pk. kokt skinke, 1 advocado, 1 boks makrell i tomat
- Middag: 150 gram kylling, 1 stk blomkål, stekt i 10 gr. smør.

Tilsammen: KH: 15,87 Fett: 77 Protein: 80,28 Kalorier: 1124

Hvis det er sånn at jeg skal ha flere kalorier, så skal jeg ha cocosa eller mer smør. Gjør ikke noe om jeg sløser litt med smøret.

Jeg synes ellers at denne modellen er litt lite mat. Hva synes dere? Jeg skal iallefall forsøke noen dager for å se om det løsner litt. Dessuten skal jeg øve meg på te uten søtningsstoffer...


Sist redigert av surfeline : 27-01-12 kl 09:35.
surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat