Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-12, 17:34   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt råd, snille dere

Nå sier jo trådstarter at hun ikke vil i ketose, så kanskje lurt å gi tips ut fra det?

Men jeg ser at du ikke følger noen bestemt diett i følge kostholdsfilosofiboksen din - og det gjør det vanskeligere både for deg og for de som skal gi råd, for det er mange forskjellige retninger innenfor lavkarbo. Nå vet jeg ikke om du har lest noe lavkarbolitteratur, det bør du i så fall gjøre. Les f eks Fedon Lindberg og Hexeberg, så får du satt deg grundig inn i mekanismene bak lavkarbokosthold og kan lettere finne ut hvilken linje du vil legge deg på. Så kan du variere mer ut fra det når du blir mer kjent med det kostholdet du følger, og luke ut eventuelle "partystoppere" etterhvert (meieriprodukter, gluten, nøtter, frø kan være eksempler på det).

I tillegg slipper du da å blir forvirret av hundre forskjellige råd som er mer eller mindre velbegrunnet.

Edit: Jeg leste innlegget ditt igjen, og ser at du følger ca. Hexeberg. Jeg kjenner ikke veldig godt til hennes opplegg, men tillater hun så mye karbohydrater som du får i deg hvis du spiser opptil 5 Finn Crisp på en treningsdag (hvis jeg forstår deg rett)? Det er ganske mye karbohydrater.

Når man spiser en del karbohydrater er det ikke så fritt frem på fett som det er på dietter med lavere karbohydratinntak, så å øke på fettet vil ikke nødvendigvis være så lurt hvis du ikke i tillegg reduserer på karbohydratene.

Lykke til videre


Sist redigert av Huldr : 08-02-12 kl 18:47.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat