Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-11, 01:27   #1
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel
Lightbulb

Tipstråden til selverkjennelse!

Jeg leser endel rundt på forumet, og det er selvsagt mye fokus på vekt. "Hvorfor går jeg ikke ned", "Vekten går feil vei", osv. Dette er å forvente på et slikt type forum som lavkarbo.no.

Det er også flere som har gått ned mye i vekt/cm, men som ikke klarer å se noe annet enn en feit flodhest i speilet, eller som av andre grunner har slitt med/sliter med lavt selvbilde, dårlig selvtillit, eller til og med selvforakt.
Jeg er intet unntak, til tross for at jeg ikke engang kan kategoriseres som overvektig.

Det er mange tråder om hva du kan bytte ut brødskiven og pastaen med, men få om hvordan du kan forandre tankegangen mot et mer positivt selvbilde, bedre selvtillit - rett og slett selverkjennelse.

Derfor synes jeg det er på tide med en tråd som skifter litt fokus.
En tråd hvor vi kan dele tips til små eller større forandringer vi kan gjøre i hverdagen for å endre tankemønsteret vårt i positiv retning.

Det dukker jo opp små tips her og der i forskjellige tråder, men jeg tenkte det kunne være greit å samle dem her i en felles tråd.
Kanskje det til og med er en idé å nummerere dem for lettere å få oversikt.
Ingen tips er for dumme eller for enkle, så her er det bare å kaste forslagene ut!
Jeg kan begynne:

1. Finn et speil, og se deg selv dypt inn i øynene mens du smiler og sier oppriktig: Jeg elsker megselv!
Gjør dette minst én gang om dagen

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat