Tråd: Brelett
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-12, 21:46   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Brelett

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

@ Yrla: Vet du hvorfor det står at det ikke egner seg da?
Jeg snakker om denne.

Fordi den er kaldpresset, tror jeg, men rapsolje til steking er vel også det, så jeg vet ikke helt. Men jeg vet at kaldpresset olje og ikke-steke-cocosa mister noe av verdien sin ved steking. Det er partikler som blir ødelagt ved steking og som kan være skadelig fordi de ikke tåler varmen. Tror dette gjelder ikke-steke-cocosa mest, derfor sier jeg at du kan bruke rapsoljen til steking. Synd å kaste den. Men du kan bruke den med minst mulig skadelig virkning på ikke den høyeste temperaturen, eller på salat eller over kjøtt/fisk kald. Andre enn meg kan komplettere det jeg sier ved å svare på hva forskjellen på steke-rapsolje og den du har er,forhåpentligvis og gjøre oss litt klokere. Jeg ville ikke kjøpt noe annet enn kaldpresset ihvertfall. Og flasken bør være mørk (skjermet mot lys) og på glassflaske. Vet ikke om du ble noe klokere.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat