Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-14, 20:22   #1
Kerilona
Nytt Medlem
 
Kerilona sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 1
Kerilona er på en erverdig vei

Atopisk eksem borte

Jeg vil gjerne dele min erfaring på dette temaet...
Jeg har hatt Atopisk Eksem siden jeg var liten, hundre og ørten salver, mye sår hud og mye plager. De sier jo at eksemen som regel forsvinner når en blir eldre, så det gledet jeg meg jo til. Jeg har også blitt testet for samtlige ting, dun, egg, melk, hvete, dyr you name it, men ingen utslag. Eksemen forsvant litt når jeg ble 12-13 år, dvs. jeg plagdes ikke i vår og sommer halvåret, men vinter var fortsatt ganske ille, når jeg ble rundt 16 år kom det tilbake for fult, og jeg gikk med bandasjer på armene til tider for sårene ble så ille. Det ble til slutt noe jeg bare lærte meg å leve med.
En vår i 2011 begynte venninna mi på lavkarbo, jeg har alltid vært skeptisk til dietter, noe som kanskje kunne sees på vekta Så etter jeg så hvor effektivt hun gikk ned i vekt, ble jeg tent på ideen, jeg sluttet å spise matvarer som inneholdt høy mengde stivelse og sukker, og jeg raste ned i vekt. Det var veldig gøy. Men, det hadde nok ikke vært nok av en motivator for meg, hadde det ikke vært for at når vinteren kom, så hadde jeg ikke utslett lenger.. Jeg husker jeg plutselig tenkte en dag, hvorfor klør jeg ikke? Hehe, det høres ut som en veldig rar tanke, men det å klø var noe jeg gjorde ørten ganger om dagen.. Jeg hadde rett og slett blitt kvitt eksemen min.

Nå, 3 år på noe jeg liker å kalle Lavkarbo light, så er jeg fortsatt eksem fri. I den store graden jeg hadde det før. Jeg kan fortsatt få små utbrudd om jeg jukser. Og det som er interessant med det er at jeg kan kartlegge det, hvete: da blir huden på halsen og i armkrokene tørr og irritert. Potet og ris går på ryggen og sukker danner små "vannblemmer" på rygg og armer som klør fryktelig...

Jeg sier jo SELVFØLGELIG ikke at dette gjelder alle, for vi er alle forskjellige, til og med på innsiden, i motsetning til hva de fleste sier

Hyggelig med svar fra folk med ulik/lik opplevelse

Kerilona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat