Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-08, 19:21   #28
webola
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 1
webola er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Hei

Jeg ser mange blir glade for at noen typer alkohol ikke inneholder karbohydrater, og at ved å drikke dette vil de ikke gå ut av ketose. Det står også flere steder i denne tråden at hvis du drikker alkohol, vil kroppen stoppe å forbrenne fett og heller prioritere å bli kvitt alkoholen. Dette kan ta 2-5 dager avhengig av mengden alkohol og hvor rask kroppen er til å forbrenne. (Går ut ifra at er man overvektig vil forbrenningen være lav, og det vil også ta lenger tid å forbrenne alkohol)

Det jeg vil frem til, er at når man drikker alkohol med eller uten karbohydrater, vil fettforbrenningen stoppe opp i flere dager. Så hva er da vitsen med å drikke "dårligere" alkohol (egenkomponerte drinker, vodka med saft osv), når resultatet blir det samme? Da ville jeg nok heller drikki vanlig (og som regel bedre) alkohol en gang i mellom.

Konklusjonen er da, drikker man for mye alkohol stopper fettforbrenning opp UANSETT. Vil du gå ned i vekt, ikke drikk for mye alkohol. Jo større inntak, jo flere dager før fettforbrenning starter. Dårlig butikk å drikke seg full hver helg med andre ord - uansett om det er karbofritt eller ikke. Men hvis man absolutt vil drikke seg full jevnlig, må man innstille seg på at det vil ta mye lenger tid før man går ned i vekt også. Men i små mengder går det bra, så lenge man heller ikke gjør dette for ofte.

Selv "slår jeg ut håret" 1 gang i måneden, med både alkohol og spiser akkurat hva jeg vil. Har gått ned 30Kg på 6 måneder (egenkomponert ketogenkost + trening), og har ingen problemer med å komme inn i rutinen igjen dagen etter jeg har skeia ut. Det er utrolig mye lettere å holde seg på matta når man har noe å se frem til - som i mitt tilfelle den ene dagen i måneden.

Sett deg kortsiktige mål, unn deg noe godt når du har nådd målet uten å overdrive, så blir det mye lettere

Ola

webola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat